(§ 5, ust.2, pkt 1) Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej |
Zadania/Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowe- go |
Termin realizacji |
Sposób dokumentowa Uwagi o Dowody realizacji Uwagi o realizacji |
- Samoocena własnej pracy nauczycielskiej- analiza kompetencji w poszczególnych obszarach działań zawodowych
|
osobista |
2003 |
Sprawozdanie z dorobku zawodowego sprzed okresu stażu |
- Zapoznanie się z aktami prawnymi dot. systemu oświaty i awansu zawodowego nauczycieli ( rozp. MEN) poznanie wydawnictw i rozwiązań proponowanych przez CODN, opracowanie planu rozwoju zawodowego, udział w warsztatach "Awans zawodowy nauczyciela"
|
organizacyj- na |
sierpień-wrzesień 2003 |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, własny plan rozwoju zawodowego, zaświadczenie o uczestnictwie w warsztatach |
- Analiza edukacyjnych stron internetowych w celu zbierania informacji, przepisów prawnych, pomysłów metodycznych i działań na stronach, np.:
- http://www.men.waw.pl/,
- http://www.ko.szczecin.pl/,
- http://www.codn.com.pl/,
- http://www.szkola.edu.pl/,
- http://www.ids.edu.pl/,
- http://www.znp.edu.pl/,
- http://www.wsip.com.pl/
- http://www.literka.pl/
- http://www.profesor.pl/
|
organizacyj- na |
okres stażu |
Zebranie adresów stron edukacyjnych i publikacja w postaci broszury dla nauczycieli dot. edukacyjnego wykorzystania internetu (raz w roku) |
- Zredagowanie w zespole lub samodzielnie i opracowanie komputerowe szkolnych dokumentów: Plan wychowawczy na rok szk. 2003/2004, Kalendarz imprez szkolnych na rok szk. 2003/2004, analiza wyników egzaminu gimnazjalnego (część humanistyczna)
|
organizacyj-na |
sierpień-wrzesień-październik 2003 |
Potwierdzenie dyrektora szkoły |
- Organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów polonistycznych (recytatorskich, literackich, ortograficznych), np. konkurs krasomówczy "Legendy i podania naszego regionu" lub konkurs wiedzy o Szadku
|
dydaktyczna |
okres stażu |
Regulaminy konkursów, dyplomy uczniów, scenariusze imprez |
- Uczestnictwo w warsztatach, kursach doskonalących zgodnych z potrzebami szkoły, np." Analiza dzieła literackiego", "Wykorzystanie komputera na lekcjach j. polskiego i historii" , "Podstawy obsługi komputera i internetu" i in.
|
dydaktyczna |
okres stażu |
Zaświadczenia , wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w prowadzeniu zajęć dydaktycznych -opis działań, konspekty lekcji |
- Opracowanie własnej strony internetowej
|
osobista |
2004/2005 |
Adres strony internetowej |
- Przeprowadzanie wewnątrzszkolnych badań wyników nauczania lub próbnych egzaminów gimnazjalnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły
|
organizacyj-no-dydaktyczna |
cyklicznie w każdym roku stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, wykorzystanie wyników badań lub egzaminów do modyfikacji i udoskonalenia programu nauczania oraz przy konstruowaniu własnych planów wynikowych |
- Opracowanie programu naprawczego na bazie wyników egzaminu gimnazjalnego
|
dydaktyczna |
IX 2004 |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, zapis w księdze protokołów RP, program |
- Opracowanie programu edukacji regionalnej
|
dydaktyczna |
2004/05 |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, zapis w księdze protokołów RP, program |
- Prowadzenie nieodpłatnie kółka przedmiotowego dla zdolnych uczniów
|
dydaktyczna |
okres stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, zapis w księdze protokołów RP |
- Udział w wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych konkursach, np. Konkurs Ojczyzny Polszczyzny, Alfik Humanistyczny, Konkurs Języka Polskiego
|
dydaktyczna |
na bieżąco |
Zapis w księdze protokołów RP, potwierdzenie dyrektora szkoły, dyplomy uczniów |
- Uzupełnianie i wzbogacanie pomocy dydaktycznych w pracowni języka polskiego
|
organizacyj-no-dydaktyczna |
wg potrzeb i możliwości |
Potwierdzenie dyrektora szkoły |
- Współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie przygotowania do pedagogizacji rodziców, rozwiązywania trudnych przypadków wychowawczych,
|
dydaktyczno-wychowaw- cza |
na bieżąco |
Potwierdzenie pedagoga szkolnego, opis i analiza przypadku wychowawczego, |
- Wykorzystywanie aktywnych metod pracy, celowość ich zastosowania
|
dydaktyczna |
okres stażu |
Konspekty lekcji, ankiety ewaluacyjne i ich analiza |
- Studiowanie literatury i czasopism podnoszących umiejętności pedagogiczne i poszerzających wiedzę przedmiotową.
|
osobista |
okres stażu |
Bibliografia, wykorzystanie wiadomości w pracy dydaktycznej i wychowawczej |
- Praca w zespole tworzącym szkolną stronę internetową: www.republika.pl/sp_szadek
|
organizacyj- na |
na bieżąco |
Witryna internetowa szkoły pod podanym adresem |
- Komputerowe opracowywanie potrzebnych w procesie edukacyjnym materiałów
|
organizacyjna |
wg potrzeb |
Przykładowe materiały, np. testy, plany metodyczne i wynikowe, notatki, referaty, drobne druki, np. zaproszenia |
- Wykorzystanie Internetu w pracy dydaktycznej oraz jako źródła wielu cennych informacji.
|
dydaktyczna |
okres stażu |
Broszury, materiały dla nauczycieli, konspekty lekcji |
(§ 5, ust.2, pkt 2) Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowe-go |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Opieka nad nauczycielem kontraktowym
|
organizacyj-na |
01.09.2003-30.06.2004 |
Kontrakt zawarty z nauczycielem stażystą, potwierdzenie dyrektora szkoły |
- Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli ( w tym nauczyciela stażysty)
|
osobista |
okres stażu |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, konspekty lekcji, dokumentacja nauczyciela stażysty |
- Prowadzenie szkoleń w ramach WDN-szkolenie rady pedagogicznej, zespołu nauczycieli humanistów .
|
osobista |
okres stażu |
Zapisy w protokołach, sprawozdanie z działalności zespołu nauczycieli humanistów, potwierdzenie dyrektora szkoły, teksty referatów i ewaluacja działań |
- Współpraca z nauczycielami uczącymi innych przedmiotów, np. historii, sztuki, w zakresie organizacji imprez , sprawdzania prac konkursowych
|
osobista |
na bieżąco |
Potwierdzenie dyrektora szkoły i innych nauczycieli |
- Przygotowanie i zebranie testów sprawdzających wiedzę i umiejętności z j. polskiego i umieszczenie ich w bibliotece szkolnej w celu udostępnienia ich innym nauczycielom.
|
organizacyj- na |
na bieżąco |
Potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza, potwierdzenie nauczycieli korzystających z testów |
(§ 5, ust.2, pkt 3a) Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Opracowanie i wdrożenie programu koła przedmiotowego przygotowującego do konkursów uczniów zdolnych
|
dydaktyczna |
2004 |
Potwierdzenie dyrektora szkoły, program |
(§ 5, ust.2, pkt 3b) Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą i opublikowanie ich, wygłoszenie lub popularyzacja w innej formie |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Opublikowanie w Polskim Portalu Edukacyjnym lub innym serwisie edukacyjnym "Planu rozwoju zawodowego"
|
osobista |
XII 2003 |
Certyfikat potwierdzający publikację |
- Opublikowanie w Polskim Portalu Edukacyjnym lub innym serwisie edukacyjnym autorskich scenariuszy zajęć z j. polskiego, scenariuszy imprez okolicznościowych
|
dydaktyczna |
2005 |
Certyfikat potwierdzający publikację |
- Opracowanie broszury możliwości wykorzystania zasobów stron internetowych przez nauczycieli i umieszczenie w zasobach biblioteki szkolnej
|
organizacyj- na |
raz w roku |
Broszura, potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza |
- Prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców
|
osobista, wychowaw- cza |
wg potrzeb |
referaty, ankiety i ich analiza, zapisy w dzienniku, potwierdzenie dyrektora szkoły, potwierdzenia rodziców - listy obecności |
(§ 5, ust.2, pkt 3c) Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Lekcje otwarte realizujące zasady integracji międzyprzedmiotowej
|
osobista |
okres stażu |
Konspekty lekcji, potwierdzenie dyrektora szkoły, nauczycieli obserwujących lekcje, ankiety ewaluacyjne i ich analiza, arkusze obserwacji lekcji |
- Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu nauczycieli humanistów
|
organizacyj- na, osobista |
r. szk. 2003/2004 |
Potwierdzenie członków zespołu, potwierdzenie dyrektora szkoły, sprawozdanie z działalności zespołu za rok szk. 2003/2004 |
(§ 5, ust.2, pkt 3g) Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły. |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Podjęcie i ukończenie studiów podyplomowych na kierunku "Wiedza o kulturze" lub in.
|
osobista |
okres stażu |
Uzyskany dyplom ukończenia studiów |
(§ 5, ust.2, pkt 3h) Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej. |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Zredagowanie i opracowanie przewodnika "Szadek i okolice" w ramach działalności zespołu nauczycieli humanistów
|
osobista |
okres stażu |
Przewodnik (publikacja) |
- Zorganizowanie “Dnia Europejskiego” w ramach realizacji międzyprzedmiotowej ścieżki edukacyjnej . Konkurs na temat Unii Europejskiej.
|
osobista dydaktyczna |
maj 2004 |
Scenariusz imprezy, potwierdzenie dyrektora szkoły, potwierdzenie współpracujących nauczycieli - praca w zespole |
- Organizowanie uroczystości szkolnych z okazji różnych świąt
|
osobista |
wg potrzeb |
Scenariusze uroczystości, potwierdzenie dyrektora szkoły, potwierdzenie współpracujących nauczycieli |
- Organizowanie wycieczek szkolnych
|
dydaktycznawychowaw- cza |
wg potrzeb |
Karty wycieczek, potwierdzenie dyrektora szkoły, potwierdzenie współpracujących nauczycieli, zdjęcia |
(&5, ust.2, pkt 3d) Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz systemu edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich. |
Zadania / Forma realizacji |
Sfera rozwoju zawodowego |
Termin realizacji |
Dowody realizacji, uwagi o realizacji |
- Kontynuacja współpracy z Miejsko – Gminną Biblioteką w Szadku (lekcje biblioteczne, doradztwo przy zakupie pozycji lekturowych, wieczorki poetyckie, zbieranie materiałów potrzebnych do redakcji przewodnika „ Szadek i okolice” i in.)
|
organizacyj- na |
okres stażu |
Potwierdzenie pracowników biblioteki, sprawozdanie |
- Kontynuacja współpracy ze Zduńskowolskim Towarzystwem Oświatowym w zakresie realizacji edukacji regionalnej
|
organizacyj- na |
okres stażu |
Potwierdzenie członków towarzystwa, sprawozdanie |
- Nawiązanie współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Szadku (zorganizowanie spotkania uczniów z przedstawicielem towarzystwa w celu zaznajomienia ich z zasadami funkcjonowania, celami działania, osiągnięciami; systematyczna współpraca przy gromadzeniu i redagowaniu materiałów do przewodnika „Szadek i okolice”)
|
organizacyj- na |
okres stażu, pierwsze spotkanie – luty 2004 |
Potwierdzenie członków towarzystwa, sprawozdanie |
(&5, ust.2 pkt 3e)Realizacja zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej |
|
|
|
- Uprawnienia egzaminatora OKE i zaświadczenie o wpisie do ewidencji egzaminatorów egzaminu z zakresu przedmiotów humanistycznych w gimnazjum pod numerem 521007839 otrzymałam w marcu 2003 roku. Mam nadzieję, że będę miała możliwość wykorzystania zdobytych umiejętności i wiedzy w praktyce.
|
|
|
|
( &5, ust.2, pkt 4) Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, rodzaju i typu szkoły) |
- Rozpoznanie problemu i ustalenie metod jego rozwiązania. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz specjalistami z placówek współpracujących ze szkołą. Korzystanie z literatury fachowej.
|
organizacyj- na, wychowaw- cza |
okres stażu |
Opis i analiza przypadku |